mandag den 22. september 2008

Ruteplanlægningsværktøjer (dejligt ord!)

Så har jeg leget mig igennem næste punkt på dagsordenen - Google Maps & Gmaps Pedometer.

Herhjemme brugte jeg en overgang krak.dk rigtig meget, når jeg skulle bruge et kort eller finde en rute, men krak.dk har jo den begrænsning, at det kun dækker Danmark(!) På min ferie i USA i sommers brugte jeg derfor Google Maps af og til, og jeg kunne se at mine amerikanske venner brugte det rigtig meget. Google Maps har også nogle fine funktioner, som krak.dk ikke har (endnu?) Når man har lagt sin rute kan man f.eks. ændre på den ved at "trække" i linien, så den benytter andre veje end de oprindelige - jo, det kan man selvfølgelig også vha. "via" funktionen på krak.dk, men det er nu meget nemmere og mere brugervenligt bare at "trække" i ruten (det kunne jo tænkes, at man slet ikke var kendt i området, og derfor ikke vidste, hvad man skulle skrive i "via" boksen).

Gmaps Pedometer virker også som en god service, men jeg har allerede vænnet mig til at bruge det de kalder "Opmål løberute" på www.iform.dk Her kan man også gemme sine løberuter og maile dem til andre, men jeg har dog ikke set, at de skulle ha' en kalorietæller - meget fancy ;-)

Ingen kommentarer: